10 نکته برای گرفتن رتبه بهتر سایت توسط الگوریتم پاندای گوگل

13 مهر 1394

گوگل پاندا طراحی شد تا سایت هایی که دارای حجم وسیعی از اطلاعات بی کیفیت و یا کم اهمیت هستند ( نسبت به سایت های دیگر ) را در جهت بهبود

وضعیت کلی نتایج جستجو ، تفکیک کند. اما جای تاسف دارد که با هر آپدیت این الگوریتم ، برندهای ثبت شده و معتبر با محتواهای خوب نیز گرفتار این فیلتر می شوند. این سایت ها که انواع مختلفی بودند ، برند های معتبر و قابل اعتماد با مخاطبان بسیار که چندین سال محتوای معروف و با کیفیتی تولید می کردند.
در عکس زیر یک نمونه سایت که توسط پاندا 4.0 جریمه و با پاندای 4.1 از حالت جریمه خارج شد را مشاهده می کنید :


خبر خوب این است که هر سایتی که جریمه شود ، قابلیت این را دارد که از این حالت خارج شود. اما همیشه این فرایند آسان نیست و اغلب تغییراتی که باید اعمال شود ، زمان قابل توجهی طول می کشد هنگامی برای چندین ماه و یا بیشتر ترافیکی که از موتورهای جستجو به سمت سایت های تجارت ها می رود ، کاهش قابل ملاحضه ای داشته باشد ، پیامد های خطرناکی برای این سایت ها بوجود می آید.
بنابرین شرکت تندیس تلاش و تفکر تصمیم گرفت برخی از شایع ترین علل مشکلات الگوریتم پاندا برای مدیران سایت ها و انتشار دهنده گان مطالب ، منتشر کند. امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا توسط الگوریتم پاندای گوگل جریمه نشوید. چه دوست داشته باشید و چه نه ، باید یک رویکرد پیشگیرانه در مقابل الگوریتم پاندا و دیگر الگوریتم های فیلترینگ موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به عنوان بخشی اساسی و مهم در سئو و بهینه سازی سایت انجام دهید. تقریبا هر سایتی دارای برخی از امتیازات فنی ، مثل طراحی و مسائل مربوط به مقاله ها که فاکتور های خطر بالقوه هستند ، می باشد.
در اینجا 10 نکته برای گرفتن رتبه بهتر سایت تان توسط الگوریتم پاندای گوگل را مطرح می کنیم :
1. قالب با متن محدود - بسیاری محتوای سایت ها قالب غیر مقاله ای دارند که نسبتا برای مقاله های با متن کم طراحی شده است .در حالی که این به خودی خود مشکل نیست ، اما وقتی با پارامتر های دیگر پاندا ترکیب می شود می تواند مشکل ساز شود. سازماندهی مقاله با حداقل تعداد کلمه بسیار مفید است . همچنین می توانید مقالات طولانی را به چند بخش تقسیم کنید و طی چند مطلب منتشر نمایید.
2. اسلاید شو - اسلاید شو ها و گالری تصاویر غالبا هر دو توسط انتشار دهنده گان مطالب برای ایجاد یک تجربه بصری و همچنین افزایش بازدید صفحه استفاده می شود. اما آنها می توانند یک منبع تولید محتوای ضعیف باشند و یا یک ایجاد کننده عناصر صفحات تکراری نیز باشند. بنابراین خیلی ضروری است که آنها را با دقت نصب و طراحی کنید ، بویژه مقدار محتوایی که باید در هر اسلاید نمایش داده شود. مشکل اینجاست که چندین مطلب مختلف مثلا در صفحه اصلی در یک اسلاید شو قابل دسترسی است اما فقط یک آدرس صفحه دارد که باید ایندکس شود.
3. موبایل - موبایل ها به طور میانگین 40% از ترافیک اصلی را تشکیل میدهند و مدام در حال رشد هستند. برخی از تیم های تولید کننده محتوا استایل نوشتن خودشان را اصلاح کرده اند تا مطلب کوتاه تر و مختصر تر شود ، که در نهایت دستگاه های موبایل محتوا را بهتر نمایش دهند. از قضا این کار باعث ایجاد محتوای ضعیف می شود ، بنابراین نیاز است که حد متوسط را حفظ کنید یعنی نه مطالب شما بسیار طولانی و نه بسیار کوتاه باشند.
4. قابلیت نمایش - قابل مشاهده بودن تبلیغات بیشترین اولویت را برای انتشار دهنده گان مطالب دارد ، که آنها این تغییر را بوسیله بالا برد تبلیغات نسبت به محتوا انجام میدهند. این کار با الگوریتم قالب بندی صفحات تداخل دارد و یک ریسک بزرگ است. بنابراین باید سعی کنید که اولین چیزی که مخاطبان شما مشاهده می کنند محتوای شما باشد و نه تبلیغات.
5. اعلان های مزاحم و تبلیغات بیش از حد - استفاده بیش از حد از تبلیغات فعال و مزاحم در سایت نیز می تواند مشکل ساز شود.زیرا آنها می توانند سیگنال هایی که یک کاربر می تواند با صفحات تعامل برقرار کند را تضعیف نماید.اگر استفاده از این تبلیغات باعث ایجاد مزاحمت برای کاربر شود ، میتواند برای شما نیز مشکل ساز شود. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید تبلیغات به کار نبرید.
6. محتوای تکراری - هنگامی که تعدادی صفحه با یک متن یکسان داشته باشید ، به مشکل محتوای تکراری برخورد خواهید کرد که از مشکلات رایج می باشد.انتشار محتوا با بیش از یک آدرس صفحه (URL) ( که اغلب توسط سیستم های مدیریت محتوا اتفاق می افتد ) ، عدم استاندارسازی آدرس صفحات و یا تکرارنویسی میتواند از مشکلات الگریتم پاندا در این قسمت باشد. بنابراین باید به این نکات توجه بسیاری کنید تا سایت شما شامل جریمه نشود.
7. انتشار همزمان محتوا - انتشار مقدار زیادی مطلب و متن نیز برای یک برند و سایت می تواند مشکل ساز شود ، مخصوصا هنگامی که به نظر می رسد این محتوا بر روی سایت های دیگر نیز وجود دارد. این موضوع خیلی مهم است که اگر محتوا برای خودتان نیست و از سایت های دیگر کپی کرده اید ، درصد خیلی کمی از محتوای سایت تان را تشکیل داده باشد. بنابراین سعی کنید یا محتوای خودتان را تولید کنید. این کار خیلی به نفع شماست تا مطالب را کپی کنید.
8. تداخل محتوا - تداخل محتوا نیز گاهی اوقات می تواند مشکل ایجاد نماید ، مخصوصا اگر محتوایی بی کیفیت ارائه شده باشد. به عنوان مثال انتشار یک مطلب در وبلاگ ، بخش مقالات و گالری با عنوان یکسان باعث تکرار یک متن و محتوا در چندین بخش در یک زمان خواهد شد که بسیار بد خواهد بود. بنابراین سعی کنید مطالب خود را فقط یک بار و در یک بخش منتشر کنید.
9. جستجوی داخلی - جستجوی داخلی سایت می تواند یک معرفی کننده مطالب بیش از اندازه بی کیفیت ، متداخل و یا تکراری باشد. اگر صفحات جستجوی داخلی اجازه ایندکس شدن را داشته باشند ( که بهتر است اینطور نباشد ) نیاز دارید در مورد این جستجوی داخلی یک تجدید نظر انجام دهید.
10. صفحات خالی یا اشتباه - برای یک سایت غیر عادی نیست که تعدای صفحه اشتباه و غلط و یا حتی چندین صفحه خالی داشته باشد ، در صورتی که در سایت خود صفحات این چنینی دارید ، باید از ایندکس شدن آنها جلوگیری نمایید.در صورتی که مطالب این چنینی در سایت خود داشته باشید سهوا محتوای بی کیفیت ، صفحات کم اهمیت و همچنین صفحات 404 را در سایت خود رواج داده اید.بنابراین سعی کنید همیشه صفحات سایت خود را بررسی کنید و از نداشتن اینگونه صفحات مطمئن شوید.
راه بازیابی الگوریتم پاندا
برای بازیابی الگوریتم پاندا و خارج کردن سایت از جریمه شدن توسط آن عمدتا نیازمند ترکیب یکسری تغییرات فنی و در قالب هستید. همچنین با حذف ، بازسازی و دوباره ایندکس کردن صفحات بی کیفیت از طریق استراتژی های 404 ، ریدایرکت کردن دائمی ، rel=canonical و تگ robots:"noindex" می توانید به این کار کمک کنید.
بنابراین با استفاده از کارهایی که در بالا گفتیم میتوانید سایت خود را برای الگوریتم پاندا بهینه کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که سایت شما توسط الگوریتم پاندا مورد جریمه قرار گرفت ، علاوه بر کارهای بالا باید برای خارج شدن از این جریمه مقداری زمان و صبر به خرج دهید.
شرکت تندیس تلاش و تفکر با سئوکارانی مجرب آماده خدمات رسانی در زمینه سئو و همچنین بهینه سازی سایت شما برای الگوریتم هایی مانند پاندا و پنگوئن می باشد.بدین منظور می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
با تشکر

  ارتباط و قبول سفارش در حال حاظر فقط از طریق تماس تلفنی و یا ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام مقدور میباشد

   00905365119170 دفتر ترکیه (واتساپ)

   00989306009767  ایران(تلگرام)

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

اخبار شرکت