14 روش برای افزایش رتبه سایت در گوگل

22 ارديبهشت 1395

آیا از رتبه سایت خود در موتورهای جستجو ناراضی هستید؟ و نمی دانید چه کنید و از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید، در این مقاله با 14 روش بسیار آسان

و کارآمد که به شما جهت بهینه سازی سایت کمک می کنند و یک شروع خوب برای ارتقاء در نتایج موتورهای جستجو به حساب می آیند، در خدمت شما هستیم.

اگر دارای تجارت الکترونیک و یا هر کسب و کار دیگری هستید مطمئن باشید این مطلب مناسب شما خواهد بود و تا آخرین نکته ما را همراهی خواهید کرد. این نکات برای بهبود کسب و کار شما و افزایش بازدید سایت بیان شده اند.

1. مطالب پرمحتوا و مفید بنویسید

ارتباط تنگاتنگی بین محتوای مفید و رتبه بندی بالا وجود دارد. درباره موضوعات مختلف فکر کنید و مطالب مفید و غنی مرتبط با موضوع اصلی کسب و کار و مشتریان هدف خود را منتشر کنید. مطالب وب24 در مورد تولید محتوا و بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

2. برای گوگل، نقشه سایت (site map) آپلود کنید

نقشه سایت یک فایل XML است که به خزنده گوگل می گوید در سایت چه مطالب و محتوایی وجود دارد. اگر در این زمینه تخصصی ندارید می توانید از سایت های تولید نقشه سایت استفاده کنید و به صورت آنلاین و به سادگی نقشه سایت خود را ایجاد و آن را بر روی هاست خود آپلود کنید.

3. از redirect 301 استفاده کنید

301 redirect به معنی انتقال دائم آدرسی به آدرس دیگر است . 301 redirect هنگامی که شما آدرس دامنه یا صفحات خود را تغییر می دهید کاربرد دارد. ریدایرکت 301 موجب می شود اعتبار و رتبه صفحات شما حفظ شود. اگر قصد انتقال دامنه یا صفحه از سایت خود را به آدرس دیگری دارید و آدرس قبلی خود به آدرس جدید redirect 301 نکنید، کل رتبه شما و اعتباری که صفحات شما بدست آورده بودند، نابود خواهد شد!

4. مراقب باشید دسترسی گوگل را به سایت خود سلب نکنید

اگر پس از مدتی که سایت خود را راه اندازی کردید متوجه شدید که ترافیک و بازدید کننده ای از موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل ندارید ، در ابتدا بخش های مختلف سایت را چک کنید. یکی از این بخش ها که باعث ایجاد چنین اتفاقی می شود فایل robots.txt است. این فایل را باز کرده و بررسی کنید که عبارتی مشابه زیر در آن نباشد!
User-agent: *
Disallow: /
این دو خط دستور به موتورهای جستجو می گویند که سایت شما را crawl و ایندکس نکنند. تمام نکاتی که در مورد سئو وجود دارند به شما هیچ کمکی نخواهند کرد تا زمانی که این دو خط را حذف کنید.

5. سایت را برای گوشی های موبایل بهینه سازی کنید

ابزار موبایل فرندلی گوگل در این مورد می تواند به شما کمک کند. اگر سایت شما موبایل فرندلی نیست باید حتما به فکر یک طراحی قالب واکنشگرا (ریسپانسیو)، اپلیکیشن موبایل یا طراحی سایتی جداگانه مخصوص موبایل باشید. اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کند، میتوانید با نصب پلاگین WPTouch به صورت خودکار یک قالب موبایلی برای بازدیدکننده گانی که از موبایل استفاده می کننده، ارائه دهید.

6. سایت شما باید بر روی همه ی دستگاه ها به سرعت بارگذاری شود

در صورتی که سایت در زمانی طولانی و غیر معقول بارگذاری شود، کاربران بسیاری را از دست خواهید داد. ابزارهای زیادی برای آنالیز سرعت بارگذاری سایت و صفحات وجود دارند. خود گوگل نیز ابزاری با نام PageSpeed Insights دارد که متاسفانه این سرویس در ایران قابل دسترسی نیست. اما نگران نباشید. سایت های حرفه ای دیگری نیز در این زمینه وجود دارند. به عنوان نمونه سایت GTmetrix یکی از پرطرفدارترین سایت هایی است که در زمینه آنالیز سایت از نظر سرعت و کارایی و ... فعالیت می کند. در صورتی که این سایت، زمان سرعت بارگذاری سایت شما را طولانی اعلام کرد باید به فکر کاهش این سرعت باشید. در این مقاله مهم ترین عوامل مؤثر در سرعت بارگذاری سایت را شرح داده ایم.

7. از URL های توصیفی استفاده کنید

URL های شما باید ثابت باشد و استفاده از کلمات کلیدی در آنها می تواند مفید باشد. اما سعی کنید از حروف بی معنی و اعداد در URL های خود استفاده نکنید.

8. از دامنه مناسب استفاده کنید

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده 84 درصد صفحات دارای رتبه های بالا از دامنه .com استفاده می کنند. البته این تحقیقات مربوط به سایت های انگلیسی زبان است. ما توصیه می کنیم اگر اکثر مخاطبان و مشتریان هدف شما داخل ایران هستند، از دامنه های .ir استفاده کنید. در مورد استفاده از کلمات کلیدی در دامنه نیز نگران نباشید، اهمیت و اثر چندانی ندارد. استفاده از کلمات کلیدی در URLها مؤثرتر از دامنه است.

9. از لینک های داخلی برای معرفی محصولات و یا مطالب مرتبط استفاده کنید

خیلی ها فکر می کنند لینک‌ دهی داخلی کم اهمیت ترین و بی ارزشترین تاکتیک در سئو و بهینه سازی سایت می باشد. لینک‌ دهی داخلی باعث توزیع برابر لینک های سالم در سایت می شود که به شما اجازه می دهد بصورت هدفمند لینک ها را به بخش های هدف متصل کنید. سعی کنید در لینک دهی داخلی از کلمات طبیعی بجای کلمات مصنوعی استفاده کنید تا حس خوبی به کاربران القاء کند.

10. مطالب مهم را در دامنه اصلی سایت قرار دهید

سعی کنید مطالب و محتوای مهم خود را به جای قرار دادن در زیر دامنه (subdomain) در دامنه اصلی سایت قرار دهید.

11. تگ عنوان (Title) بسیار مهم است

مطمئن شوید که تمام صفحات سایت دارای یک تگ عنوان منحصر به فرد و توصیفی هستند که به موتورهای جستجو و کاربران در مورد محتوای موجود در صفحه خبر می دهند. دقت داشته باشید که تگ عنوان صفحات شما درون نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود. پس سعی کنید در انتخاب این تگ دقت بسیاری انجام دهید.همچنین سعی کنید کاراکترهای زیادی در این تگ استفاده نکنید و عنوان صفحات خود را طولانی انتخاب نکنید.

12. وبلاگ ایجاد کنید

داشتن سایت تجاری خیلی خوب است اما ایجاد مطالب مرتبط و منحصر به فرد بر روی وبلاگی درون سایت به شما شانس بزرگی برای جذب ترافیک و بازدیدکننده می دهد. بدنبال موضوعات مرتبط با کسب و کار خود باشید و موضوعاتی که برای کاربرانتان جذاب است را انتخاب و برای آنها مطالبی مفید و کاربردی منتشر کنید. سعی کنید بجای استفاده از یک دامنه مجزا برای این کار، وبلاگ خود را در ریشه اصلی سایت قرار دهید مثلا www.yoursite.com/blog

13.کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و از آنها استفاده نمایید

با اینکه تگ کلمات کلیدی دیگر در موتورهای جستجو و فاکتورهای رتبه بندی آنها کاربرد ندارد اما با استفاده از کلمات کلیدی طبیعی می توانید مخاطبان هدف خود را بوسیله موتورهای جستجو بدست آورید. سعی کنید کلمات کلیدی که برای یک صفحه انتخاب می کنید مرتبط با مطالبی که درون آن صفحه قرار دارد باشد تا به رتبه صفحات سایت شما کمک کند.

14.بازاریابی شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

همانطور که در نکته شماره 12 گفتیم مطالب مفید و کاربردی ایجاد کنید و در بلاگ سایت منتشر کنید. سپس این مطالب را درون شبکه های اجتماعی پخش کنید. همچنین می توانید به لیستی از کاربران خود که ایمیل آنها را دارید ارسال کنید.این کار حس اعتماد کاربران نسبت به شما و در نهایت افزایش فروش شما را در پی خواهد شد و بصورت غیر مستقیم بر برندسازی شما در موتور جستجو نیز اثرگذار است. سعی کنید بجای تهیه و توزیع مطالب صرفا برای موتورهای جستجو، مطالبی منتشر کنید که علاوه بر موتورهای جستجو کاربران نیز آنها را بپسندند و خودشان مطالب شما را منتشر کنند.

 

 
  ارتباط و قبول سفارش در حال حاظر فقط از طریق تماس تلفنی و یا ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام مقدور میباشد

   00905365119170 دفتر ترکیه (واتساپ)

   00989306009767  ایران(تلگرام)

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

اخبار شرکت