بازاریابی اینترنتی پس از لغو تحریم ها؛ شرکت شما در چه وضعیتی است؟

11 ارديبهشت 1395

برجام مبارک!

اکنون زمان حرکت است. سال های اخیر برای همه کسب و کارها همراه با رکود بود و حالا با لغو تحریم های ظالمانه بین المللی، مردم و شرکت
ها به رونق اقتصادی کشور امید بسته اند. اما دقت کنیم که در این سال های رکود، فناوری های ارتباطی به پیشرفت خود ادامه دادند و امکانات جدیدتری را در اختیار مردم و شرکت ها قرار داده اند. در ایران نیز رشد نفوذ اینترنت ادامه داشته و با رفع تحریم بیشتر هم می شود که در نتیجه جمعیت وسیع تری دسترسی راحت تر و سریع تری به اینترنت خواهند داشت. به همین علت به بررسی وضعیت کسب و کارها در شرایط فعلی عبور از دوران تحریم به دوران پسا تحریم از منظر بازاریابی اینترنتی می پردازیم.
بنا به تجربه ای که طی این سال ها در زمینه طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی داشته ایم، شرکت ها و کسب و کارها را به دسته های زیر تقسیم می کنیم:

1. شرکت هایی که پیش از این سایت داشته و در بازاریابی اینترنتی فعال بوده اند

این شرکت ها سعی داشتند بروز باشند و همگام با تغییرات تکنولوژی پیش بروند. لذا پیش از این متوجه رشد حضور مردم در اینترنت شده و اقدام به طراحی سایت و حضور در شبکه های اجتماعی کرده اند.
اگر شما از این دسته هستید، اکنون برای دوران رونق پس از رفع تحریم باید به نکات زیر توجه کنید:
  • آیا سایت شما ریسپانسیو است؟ اگر نیست حتما برای طراحی سایتی مناسب برای نمایش در صفحات موبایل و تبلت اقدام کنید. هم اکنون بالای 50 درصد بازدیدکنند ه ها از وسایلی غیر از لپتاپ و رایانه استفاده می کنند که بیشتر هم خواهند داشت. گوگل نیز این موضوع را جزء معیارهای مهم خود برای رتبه بندی در نتایج جستجو اعلام کرده است.
  • وضعیت سایت شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مهمی که برای شما مشتری می آورد چگونه است؟ به صفحه اول نتایج گوگل و در صفحه اول نیز به 3 رتبه برتر فکر کنید. برای رسیدن به این جایگاه حتما برنامه ریزی کنید. حتی اگر در جایگاه خوبی هستید مطمئن باشید که بزودی رقبای بیشتری ظهور می کنند، پس جایگاه خود را محکم کنید.
  • صفحه اینستاگرام شما چند فالوور دارد و پست های شما چقدر لایک می خورد؟ آیا مرتب پست می زنید؟ آیا فالوورها را مرتبا افزایش می دهید؟ آیا مخاطبان و مشتریان شما در پست های شما کامنت می گذارند، سؤال می پرسند و بازخور می دهند؟
  • تلگرام چطور؟ کانال شما چند عضو دارد؟ آمار نمایش پست ها چقدر است؟ راهی برای افزایش اعضای کانال پیدا کرده اید؟
  • برنامه های شما در زمینه بازاریابی اینترنتی شامل سئو و شبکه های اجتماعی، چقدر با برنامه های فروش و بازاریابی کلی شما سازگاری دارد؟ حتما این موضوع را بررسی کنید و از این پس برنامه ریزی جامع تری انجام دهید. این دو بخش حتما بر یکدیگر اثر دارند و با برنامه ریزی جامع می توان فروش و سود را افزایش داد.

2. شرکت هایی که هنوز حضور جدی در اینترنت ندارند

این شرکت ها یا اصلا سایت و اکانت اجتماعی ندارند یا اگر هم دارند برایشان در حد کارت ویزیت و بروشور است. یعنی دیدگاه بازاریابی اینترنتی ندارند و اینترنت را بعنوان بستری برای جذب مشتریان جدید نشناخته اند و استفاده نمی کنند.
اگر از این دسته هستید بدانید که خیلی دیر است، اما ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است! امروز هیچ عذری ندارید که بازاریابی اینترنتی را شروع نکنید. رفع تحریم ها و نوید رونق بازار دریچه های امید را گشوده، و از طرفی بازار برای رسیدن به رونق واقعی نیازمند زمان است. این زمان برای شما هم فرصتی است که زیربنای بازاریابی اینترنتی خود را فراهم کنید. پس به این منظور:
  • سایتی ریسپانسیو و مطابق با معیارهای سئو راه اندازی کنید.
  • برای سئو و مدیریت محتوای سایت برنامه ریزی کنید یا مدیریت محتوا و سئوی آن را به دست متخصصان بسپارید. هدف شما از این سایت جذب مشتری جدید است. کسانی که کالا و خدمات شما را در گوگل سرچ می کنند. ما در شرکت یول می توانیم ظرف سه ماه موقعیت خوبی برای سایت شما در نتایج جستجو فراهم آوریم که شروع جذب مشتریان جدیدتان باشد و پس از آن نیز رشد خوبی داشته باشد.
  • پیج اینستاگرام و کانال تلگرام را حتما راه اندازی کنید. هر روز در آن ها مطالب مرتبط با کسب و کار خود را قرار دهید و برای جذب اعضا اقدام کنید.

3. ایده ها و کسب و کار جدید

ممکن است شما ایده هایی برای شروع یک کار جدید در سر داشته باشید. خب وقت آن رسیده. باید شروع کنید. اما قبل از آن:
  • ایده های خود را از منظر فناوری های ارتباطات و اطلاعات نیز بررسی کنید. ببینید در دنیای جدید کدام ایده مناسب تر است و بهتر می توانید از امکانات اینترنت و موبایل برای رشد و توسعه آن استفاده کنید. حتی بهتر است ایده های شما ریشه در خود این فناوری ها داشته باشد یعنی کسب و کارهای اینترنتی و موبایلی
  • در هر حال چه خدمات و محصولات اینترنتی و موبایلی ارائه دهید و چه محصولاتی خارج از حوزه مجازی، باید برای حضور در اینترنت و شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید. این ارزان ترین و کوتاه ترین و مؤثرترین راه برای معرفی و تبلیغ شماست. امروزه مردم در گوگل سرچ می کنند و چیزهای خوب را در شبکه های اجتماعی به هم معرفی می کنند. تازه رقیبان شما هم حتما به دنبال کسب رتبه برتر در نتایج گوگل هستند و از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می کنند.

طراحی سایت یول آماده توسعه تجارت شما است

هر کدام از سه دسته فوق که باشید ما در شرکت معتبر و مجرب تندیس تلاش و تفکر در خدمت شما هستیم. برای شروع می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. با شماره تلفن های 33713626-045 (داخلی 1) تماس بگیرید.
 
 
  ارتباط و قبول سفارش در حال حاظر فقط از طریق تماس تلفنی و یا ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام مقدور میباشد

   00905365119170 دفتر ترکیه (واتساپ)

   00989306009767  ایران(تلگرام)

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

اخبار شرکت