مبانی سئو؛ 22 اصل مهم که برای بهینه سازی سایت نیاز دارید (قسمت دوم)

22 ارديبهشت 1395

در قسمت قبل با 11 نکته مهم برای بهینه سازی سایت (سئو) آشنا شدید، در این مطلب 11 نکته دیگر را معرفی می کنیم.

12- نام دامنه

بهتر است بجای

استفاده از زیردامنه ها (sub-domain)، از زیرشاخه ها (sub-directory) استفاده کنید. مثلا yool.ir/seo از seo.yool.ir بهتر است.
بهتر است در نام دامنه از دش (-) استفاده نکنید. مثلا yo-ol.ir

در مورد پسوند دامنه بر .com و .ir تمرکز کنید و تا جای ممکن سراغ پسوندهای دیگر نروید. اگر مخاطبان و مشتریان هدف شما در ایران هستند، استفاده از دامنه .ir در نتایج گوگل می تواند بی تأثیر نباشد، هرچند آنقدرها هم عامل موثر و قدرتمندی نیست.

وجود کلمات کلیدی در نام دامنه خوب است اما باعث می شود گوگل روی محتوای سایت حساس تر شود و اگر کیفیت محتوا خوب نباشد، بیشتر ضرر می کنید.

دقت کنید که سایت شما فقط با www. و یا بدون www. نمایش داده شود. یعنی اگر صفحات شما با www. نمایش داده می شود و آدرس را بدون www. وارد کنید، دوباره به حالت نمایش با www برود. در غیر اینصورت، گوگل آن ها را دو سایت مختلف در نظر می گیرد و این در سئو به ضرر شما تمام می شود.

13- عنوان صفحات و پیوندهای یکتا

اگر می خواهید عنوان مقاله هایتان به طور کامل در صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود، باید آن ها در کمتر از 55 کاراکتر خلاصه کنید. این 55 کاراکتر را به زیباترین و جذاب ترین شکل ممکن نوشته و سعی کنید در آن کل مقاله را توصیف کنید (البته غالباً چنین کاری غیر ممکن است). از نوشتن سرفصل ها با هدف جذب کلیک کاربران خودداری کنید و هیچ وقت چیزی را که با محتوای مقاله نامرتبط است به عنوان سر فصل ننویسید.
اگر از عنوان مقاله در URL هم استفاده می کنید، دقت کنید که لزومی ندارد همه عنوان در لینک وجود داشته باشد. گوگل هم اظهار داشته که در permalink می توانید از سه یا چهار کلمه استفاده کنید بنابراین باید کلمات کلیدی مهم تر را به کار ببرید. البته ما استفاده از این نوع URL ها را در زبان فارسی توصیه نمی کنیم.

14- نظرات

سامانه ثبت نظرات وبسایت خود را غیر فعال نکنید. داشتن یک مجموعه فعال از کاربرانی که در مورد پست های شما اظهار نظر می کنند و آن را مفید یا غیرمفید می دانند، نشان دهنده این است که کاربران به قدر کافی به محتوای سایت شما توجه دارند. در هر صورت، حداقل فایده آن این است که سایر کاربران این نظرات را می خوانند. اما در استفاده از سیستم نظرات خیلی هشیار باشید! زیرا ممکن است طعمه استفاده اسپمرها قرار بگیرید و لینک ها مخرب زیادی را در قسمت نظرات شما درج کنند. یک راه حل برای جلوگیری از این خطر این است که لینک های قسمت نظرات را nofollow کنید.

15- سئو محلی

امروزه گوگل نتایج را بر اساس محل استقرار کاربران به آن ها ارائه می دهد. این مسئله به ویژه در مورد کسب و کارهایی که در دنیای واقعی وجود دارند و لازم است اطلاعات آن ها در لحظه برای کاربران نمایش داده شود؛ اهمیت دارد. مثلاً هنگامی که فردی در خیابان در حال قدم زدن است و با استفاده از گوشی تلفن همراه خود، به دنبال رستورانی برای خوردن ناهار می گردد.
به منظور بهره مند شدن از سئوی محلی، باید در Google My Business ثبت نام نموده و اطلاعات خود را تکمیل کنید. اطلاعات شما باید دقیق و به روز باشد. مثلاً اطلاعات تماس با شما، ساعات ارائه خدمات توسط شما و ... . البته این موضوع در حال حاضر در دسترس ایرانی ها نیست و شاید هنوز تأثیر چندانی هم در نتایج گوگل در زبان فارسی نداشته باشد، اما می توان پیش بینی کرد که بزودی امکان پذیر و تأثیرگذار می شود.

16- رسانه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه ها اجتماعی یکی از راه های غیرمستقیم سئو است. باید در همه رسانه های اجتماعی مرتبط با موضوع وبسایت خود، حضور داشته باشید. زیرا مخاطبان شما نیز احتمالاً در این رسانه ها حضور دارند. نکته دیگر اینکه حضور شما در این رسانه ها نباید صرفاً شامل انتشار محتواهای مورد نظرتان باشد بلکه باید به عنوان یک کاربر واقعی در این رسانه ها حضور داشته باشید و با مردم تعامل کرده رفتاری دوستانه و متقابل داشته باشید.

موتورهای جستجو به دنبال چه چیزهایی نمی گردند؟

روش های تقلب آمیز زیادی وجود دارد که ممکن است روش های ساده و آسانی باشند و به نظر برسد که رتبه بندی وبسایت شما را به طور لحظه ای بهبود می بخشند. اما بهتر است از این روش دوری کنید. زیرا در صورت استفاده از این روش ها، گوگل ممکن است سایت شما را جریمه کند. برخی از این روش ها را که به روش های کلاه سیاه نیز معروفند، در نکات پایانی این مطلب مرور می کنیم؛

17- استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن ها

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در صفحات وبسایت، به ویژه وقتی که این کار خواندنی بودن متن را ضایع می کند، یکی از این روش ها است. در مورد این که آیا گوگل هنوز هم از کلمات کلیدی به عنوان فاکتوری برای رده بندی استفاده می کند یا نه، بحث و اختلاف نظر وجود دارد. اما شک نکنید که استفاده بیش از حد و غیرعادی از کلمات کلیدی، برای سئو مضر است.

18- خرید لینک یا تبادل بیش از حد لینک

به اخذ لینک های بسیار زیاد از سایت های دیگر فکر نکنید! این کار ارزشی ندارد. با ارزش ترین لینک های شما آن هایی هستند که در سایت های معتبر قرار دارند.

19- تبلیغات مزاحم

هر چیزی که بیش از حد تکرار شود و آرامش خاطر خواننده محتوا را خدشه دار کند و یا باعث کاهش سرعت سایت شود.

20- نرم افزار های واسطه برای گوشی های تلفن همراه

اگر بازید گنندگانی که بوسیله گوشی تلفن همراه به سایت شما آمده اند، با یک آگهی تمام صفحه برای دانلود اپلیکیشن شما مواجه شوند، گوگل دیگر وبسایت شما را یک سایت سازگار با موبایل در نظر نخواهد گرفت.

21- محتواهای کپی شده

اگر گوگل یک قطعه محتوای مشابه را در دو جا بیابد؛ خواه در سایت خود شما باشد و خواه در جای دیگری که شما از آن بی اطلاع باشید، برای اعتبار شما خوب نیست. باید حواستان به سایت هایی که به طور اتوماتیک محتوای شما را می دزدند و آن را عیناً منتشر می کنند، باشد.

22- متن ها و لینک های مخفی

این ها روش هایی برای تغییر رتبه بندی است که هرچند کاربر اصلاً آن ها را نمی بیند اما احتمال دارد که گوگل آن ها را پیدا کرده و شما را به خاطر استفاده از آن ها، جریمه کند.
از نوشتن متن سفید در زمینه سفید، قرار دادن متن در خارج از صفحه نمایش، استفاده از فونت با سایز صفر، پنهان کردن لینک در یک علامت مانند کاما یا نقطه، خودداری کنید.

 

 
  ارتباط و قبول سفارش در حال حاظر فقط از طریق تماس تلفنی و یا ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام مقدور میباشد

   00905365119170 دفتر ترکیه (واتساپ)

   00989306009767  ایران(تلگرام)

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

اخبار شرکت