چاپ کردن این صفحه

هک سایت چگونه به رتبه آن در نتایج جستجو آسیب می زند؟

22 ارديبهشت 1395

چگونه متوجه هک شدن سایت شویم؟

 

اگر هنگام جستجوی سایت، درون موتور جستجوگر گوگل با صفحه ای مانند عکس زیر مواجه شدید، یعنی اینکه سایت هک شده است :

 

lang="FA" dir="RTL" xml:lang="FA">هنگامی که بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید با صفحه ای مانند عکس زیر مواجه خواهید شد:

 

هنگامی که کاربران سایت ، تمایل به مشاهده سایت داشته باشند، اگر با این صفحه مواجه شوند و متوجه هک شدن سایت شوند، به تجارت و کسب و کار آن سایت لطمه و آسیب شدیدی وارد می شود. دیگر کاربران به سایت اعتماد نداشته و شاید هرگز مجددا به آن مراجعه نکنند!

اگر مدیر سایت در ابزار وبمسترتولز حساب کاربری داشته باشد، گوگل یک هشدار مبنی بر هک شدن سایت به وی خواهد داد. همچنین این پیغام به حساب های دامنه نیز ارسال می شود.

در صورتی که علائمی از هک شدن در سایت وجود نداشت و تمایل داشتید که سایتی را بررسی کنید، از ابزار اسکن رایگان بدافزار سایت Search Engine Ranking Report استفاده کنید.

چگونه از هک شدن سایت جلوگیری کنیم و یا آن را رفع کنیم؟

برای رفع هک یک سایت باید هزینه های سنگینی متحمل شد، اول اینکه باید سایت را از حالت هک شده خارج کرده و سپس باید مشتریانی که از دست رفته اند، بازگردانده شوند. رفع هک سایت از طریق بدافزارها راه پر پیچ و خمی است، که بعد از آن باید مطالب و محتوای سایت را بازسازی، و نهایتا با صرف زمانی طولانی سایت را از لیست سیاه گوگل خارج کرد. تعداد کمی از شرکت ها و طراحان حرفه ای سایت می توانند این کار را انجام می دهند و این کار برای اکثر وبمستران بسیار دشوار و پیچیده است.

برای جلوگیری از هک شدن سایت، باید از یک شرکت معتبر و خبره در زمینه طراحی سایت استفاده کنید. شرکتی که از بروز باشد و آخرین نکات امنیتی را در نرم افزارهای خود لحاظ کند. همچنین پشتیبانی قوی داشته باشد تا دائما سایت را بروز کند. لذا فراموش نکنید که به بخش پشتیبانی قرارداد خود اهمیت بدهید و لزوم هزینه کردن برای آن را درک کنید. در غیر اینصورت همه سرمایه و زحمات شما با یک هک ساده ممکن است به باد رود.

به طور منظم از سایت نسخه پشتیبان تهیه کنید. اطلاعات در فضای مجازی هیچ گاه امن نیستند و هر لحظه امکان هک شدن آنها وجود دارد. بنابراین سعی کنید همیشه از سایت نسخه پشتیبان تهیه کنید.

خلاصه

سعی کنید قبل از اینکه سایت توسط هکرها هک شود، با اقداماتی ساده آن را به بستری امن تبدیل کنید و یا با شرکت های طراحی سایتی که این خدمات را برای شما انجام می دهند در تماس باشید و پروژه خود را با خیال راحت به آن ها واگذار کنید تا دیگر دغدغه هک شدن سایت را نداشته باشید.

در اینجا ضرب المثل معروف : " پیشگیری بهتر از درمان است " نکته بسیار مهمی است که باید آن را رعایت کنید.