آپدیت پنگوئن گوگل نزدیک است؛ چگونه خود را برای آخرین بروز رسانی الگوریتم پنگوئن آماده کنیم؟

22 ارديبهشت 1395
در سال 2014 آپدیت پنگوئن 3 گوگل (Penguin 3.0) کمتر از 1 درصد از جستجو هایی که به زبان انگلیسی انجام شده بودند را تحت تاثیر قرار داد. با احتساب 40000
جستجو در ثانیه، که به معنای 2.1 تریلیون جستجو در سال در سرتاسر جهان است، 12 میلیارد جستجو تحت تآثیر آپدیت پنگوئن 3 قرار گرفت.
پس پنگوئن3 خیلی هم بد نبود. پنگوئن 1، 1.3 درصد جستجوهایی که به زبان انگلیسی صورت گرفته بودند را تحت تاثیر قرار داد یعنی 2.37 میلیارد جستجو. این آپدیت نسبتاً ویرانگر وضعیت سئو را کاملاً دگرگون کرد و در ذهن شرکت های سئو خاطره بدی از خود به جای گذاشت.
گوگل همین روزها از الگوریتم پنگوئن4 رونمایی خواهد کرد. اول قرار بود این کار در سال 2015 انجام شود اما تعطیلات آخر سال سبب شد که انجام آن به سال 2016 موکول شود. اکنون انتظار می رود که گوگل در سه ماهه اول سال 2016، پنگوئن 4 را رونمایی کند و ما در گروه سئوی یول حدس می زنیم در همین فروردین ماه پیش رو این اتفاق بیفتد.
به هر حال، دنیای سئو همچنان نگران و منتظر این رویداد است.

چرا همه تا این حد از این پنگوئن بزرگ بد، هراسانند؟

گوگل اولین بار در سال 2012 از آپدیت پنگوئن استفاده کرد تا سایت هایی که در نتایج جستجو تقلب نموده و به ویژه آن هایی که با استفاده از لینک ها رتبه بندی ها را دستکاری می کردند را مورد شناسایی قرار دهد. به عبارت دیگر، این آپدیت، لینک های غیر واقعی (یعنی لینک های خریداری شده و لینک هایی که منحصراً برای بهبود رتبه بندی ایجاد شده بودند) را شناسایی می کرد.
با انتشار پنگوئن 2 و 3، شرکت های دیجیتال با تجربه تر شدند. در واقع آن ها پیام رسا و واضح آپدیت پنگوئن را دریافت کردند. بنابراین با انتشار نسخه جدید پنگوئن، این شرکت ها می دانند که باید هر چه سریع تر از شر لینک های بد خلاص شوند.
گوگل در این آپدیت لینک هایی را هدف قرار می دهد که در سایت های بی کیفیت قرار گرفته اند، ارتباط آن ها با وبسایت لینک داده شده بسیار کم یا در حد صفر است، متن لینک ها بطرز اغراق آمیزی بهینه هستند، و از نوع لینک های خریداری شده و یا مملو از کلمات کلیدی اند.
پس مسئله پنگوئن فقط اصلاح رتبه بندی نتایج جستجو نیست بلکه میزان صداقت کمپین های بازاریابی است.
بک لینک گرفتن، دشوار است. بنابراین بسیاری از افراد از خیر آن می گذرند و به لینک سازی بی رویه و غیر طبیعی روی می آورند. یکی از راه های آزموده شده بک لینک گرفتن که نه تنها دشوار بلکه وقت گیر هم هست، روش نویسنده مهمان (guest blogging) است.
هرچند گوگل معمولاً روی بک لینک هایی که با روش نویسنده مهمان به دست آمده اند حساس نیست، اما این به این معنا نیست که این بک لینک ها از شر پنگوئن در امانند و باز هم احتمال سمی شدن این لک لینک ها برای شما وجود دارد.
در واقع این همه ترس و نگرانی به خاطر این است که ممکن است پنگوئن همه تلاش های شما در این زمینه را به باد دهد.

چگونه می توان از شر این پنگوئن خشمگین خلاص شد؟

خوشبختانه روش های پیشگیرانه ای برای در امان ماندن از خشم پنگوئن وجود دارد.
اولین کاری که باید بکنید این است که مشخصات بک لینک های خود را بررسی کنید. تعداد کل بکلینک ها، تعداد دامنه هایی که از آن ها بک لینک گرفته اید، نسبت تعداد بک لینک ها به تعداد دامنه ها، استفاده از متن لینک و هم خانواده های آن در لینک ها، کیفیت لینک ها و ... را باید در نظر بگیرید.
اگر این کار برای شما سخت و وقت گیر است، ابزارهایی وجود دارند که در قبال پرداخت هزینه ای این کار را برای شما انجام می دهند (مانند HubShout و Link Detox ).
اگر متوجه وجود لینک های مسموم ( بک لینک های بی رویه و غیرطبیعی، بک لینک هایی از دامنه های غیر مرتبط، از سایت هایی که با هشدار بد افزار مواجه اند، از سایت های هرز و بی ارزش، از سایت هایی که تعداد زیادی لینک خارجی را در خود جای داده اند) شدید، قبل از اینکه به دلیل وجود چنین بک لینک هایی مورد حمله پنگوئن قرار بگیرید، باید برای اصلاح این مسئله اقدام کنید.
گام بعدی این است که این بک لینک ها را به صورت دستی حذف کنید. با صاحبان سایتی هایی که این بک لینک ها در آن قرار دارد تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که این بک لینک ها را حذف کنند. اگر موفق نشدید با آن ها تماس بگیرید یا آن ها به درخواست شما توجهی نکردند، می توانید این لینک ها را با استفاده از ابزار disavow در وبمسترتولز گوگل رد کنید. این کار به گوگل می گوید که در رتبه بندی سایت شما، این لینک ها را در نظر نگیرد.

بعد از حمله پنگوئن چگونه می توان وبسایت را بازسازی و ترمیم کرد؟

 
حمله پنگوئن 4 ممکن است وبسایت شما را تا سر حد مرگ و نابودی پیش ببرد اما نگران نباشید. شما می توانید سایت خود را دوباره بازسازی کنید.
بررسی بک لینک ها و حذف لینک های مسموم کاری است که برای بازسازی سایت خود باید انجام دهید (البته بهتر بود که قبل از حمله پنگوئن به فکر آن می بودید).
هرچند فعال کردن مجدد بک لینک هایی که قبلاً رد کرده اید می تواند شما را در خطر حمله پنگوئن قرار دهد اما در نهایت، گوگل است که مفید یا مضر بودن بک لینک ها را تشخیص می دهد. تنها کاری که شما در این مورد می توانید انجام بدهید این است که بک لینک هایی که حدس می زنید مضر نیستند را دوباره فعال کنید. اما این شامل بک لینک هایی که در مضر بودن آن ها شکی نیست، نمی شود.
اگر بک لینک های شما حذف شده است، باید دوباره بک لینک بسازید. هرچند همیشه و به طور دائمی باید برای بک لینک گرفتن تلاش کنید اما بعد از حمله پنگوئن باید تلاش مضاعفی برای بک لینک گرفتن داشته باشید.
روش نویسنده مهمان، تنها راه بک لینک گرفتن نیست. راه های مختلفی برای این منظور وجود دارد که تعدادی ار آن ها را در ادامه مورد بحث قرار می دهیم:

بازسازی لینک های خراب

وبسایتی که قبلاً در آن لینک داشته اید را بررسی کنید. فهرستی از لینک های خراب آن تهیه نموده و سپس این فهرست را به مدیر آن وبسایت ارائه دهید و از او بخواهید که لینک های خراب به وبسایت شما را اصلاح کنند.

اینفوگرافی

نکته مهم در مورد اینفوگرافی ها این است که آن ها بیشتر از وبلاگ ها به اشتراک گذاشته می شوند. بررسی ها نشان می دهند که 40 درصد از مردم در مقایسه با داده های متنی به داده های دیداری واکنش بهتری نشان می دهند. ایده طراحی اینوگرافی ها همان ایده بازاریابی محتوا است. در واقع شما بهترین بخش یک محتوا را در قالب یک اینفوگرافی ارائه می دهید و مردم آن را به اشتراک می گذارند. سایر وبسایت ها و وبلاگ ها نیز آن را به عنوان یک پست ارائه خواهند داد. هرچند تضمینی برای موفقیت وجود ندارد، اما این روش، روش خوبی است.
 

سایت هایی که به جمع آوری مجموعه ای از مطالب می پردازند

مشابه نویسنه مهمان، جذب لینک از بلاگ ها یا سایت هایی که به جمع آوری و انتشار مطالب منتخب بصورت هفتگی یا ماهانه می پردازند، می تواند روش بسیار خوبی برای بک لینک گرفتن باشد. بعد از شناسایی این وبسایت ها، باید بخش هایی از محتوای خود را برای آن ها ارسال کنید. این وبسایت ها دائماً به دنبال محتوا می گردند بنابراین ارسال محتوا برای این وبسایت ها می تواند شانس خوبی هم برای شما و هم برای آن ها باشد و احتمالاً برای پست های بعدی خودشان به سراغتان خواهند آمد.
 
 
  ارتباط و قبول سفارش در حال حاظر فقط از طریق تماس تلفنی و یا ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام مقدور میباشد

   00905365119170 دفتر ترکیه (واتساپ)

   00989306009767  ایران(تلگرام)

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

اخبار شرکت